Dankzij ons bestuurslid Annette Menheere hebben wij afgelopen jaar een fantastische campagne met Grey Advertising kunnen maken, die heel veel aandacht voor FSHD heeft weten te genereren.

Het begon in Gouda met de avond in de Stadsschouwberg, waarbij Cabaretier Ronald Snijders voor een volle zaal stond, die de eerste 10 minuten niet lachte noch reageerde op zijn (overigens leuke) grappen. Na 10 minuten verloste Nynke de Waard hem uit zijn lijden. Die avond nog werd Ronald onze ambassadeur voor een jaar. Diezelfde week volgden er vele radio en TV interviews, met als hoogtepunt Pauw op vrijdagavond. In deze show maakte Ronald bekend, dat hij in Carré een avondvullend programma wilde gaan neerzetten samen met 6 van zijn collega cabaretiers. Onder de naam Lachspierbal vond in het najaar dit benefiet optreden plaats.

De actie was heel succesvol. De Stichting kon 120.000 euro bijschrijven op haar bankrekening aan nieuwe donateurs, en de opbrengst van de tafelverkoop van het Lachspierbal. Het filmpje van de stunt werd 1,474,486 keer bekeken. We hebben 3,454.000 mensen bereikt, de free publicity had een mediawaarde van 513.000 euro. Ons totale budget voor de hele campagne was slechts 50.000 euro.

Een geweldig resultaat.

De campagne werd door zoveel mensen als heel bijzonder gekwalificeerd, dat besloten werd deze in te zenden voor de verschillende prijzen, die er in Nederland voor reclame te verdienen zijn. Hierbij kijken de jury’s naar impact, originaliteit en creativiteit. Inmiddels is de campagne genomineerd voor een prijs door alle drie de jury’s.

Afgelopen donderdagavond zaten wij op de eerste rij van het Muziek en Dans theater tijdens het gala van de Art Directors Club Netherlands. Dit is HET feest van de reclamemakers in Nederland. Het is een beetje zien en gezien worden. Als reclamemaker tel je pas echt mee als je zo’n lamp (brons, zilver of goud) gewonnen hebt. En ja hoor….we vielen in de prijzen en wonnen een bronzen lamp in de grootste categorie “reclame en PR”. Op 31 mei zullen we horen of we ook een zilveren kubus van de SAN (Stichting Adverteerdersjury Nederland) hebben gewonnen.

Als klap op de vuurpijl is besloten om de campagne ook te nomineren voor de Lions van het grote wereld festival in Cannes. Wie weet……!

Het is mooi te zien, dat ook de creatieve wereld ons idee waardeert. Ook dit levert weer publiciteit op. En het verhoogt de kans om in de toekomst weer met een laag budget een mooie en effectieve reclame te maken.

Met gepaste trots,

Kees van der Graaf (voorzitter FSHD Stichting)

  • Kahali

    FSHD gaat
    over mensen 

  • Sies

    FSHD is het 
    beste halen uit

    de dingen die
    je nog wel kan 

  • Vrielink

    FSHD is leven
    met pijn en
    vermoeidheid 

  • Bovens

    FSHD gaat
    over verlies

  • Gielesen

    FSHD gaat
    over je schuldig
    voelen 

  • Bilsen

    FSHD komt
    voor bij alle
    rassen en alle
    leeftijden

  • Weggemans

    Vandaag gaat
    FSHD over
    hoop op therapie

De Campagne met Ronald Snijders valt weer in de prijzen

Gisterenavond (23 mei) werden de prestigieuze Esprix reclame prijzen voor de 15de keer uitgereikt. De campagne van de FSHD Stichting met als titel : “Mijn... Lees meer

FSHD Campagne valt in de prijzen

Dankzij ons bestuurslid Annette Menheere hebben wij afgelopen jaar een fantastische campagne met Grey Advertising kunnen maken, die heel veel aandacht voor FSHD heeft weten... Lees meer

ZONDER REGISTRATIE
GEEN MEDICIJN

Registreer u hier